Martina Kazičková

8. Ako zvládate nepríjemné situácie?

Pridané | kategória Pracovný pohovor | autor Martina Kazičková

Personalisti nekladú túto otázku bez dôvodu, vaše správanie v takýchto situáciách môže mať vplyv na atmosféru na pracovisku, či výkonnosť tímu.






Pokúste sa v nepríjemných situáciách:

  • Nebrať kritiku osobne
  • Vyhnúť sa nekontrolovateľným emocionálnym výbuchom (aj keď je to niekedy ťažké)
  • Neobviňovať svoje okolie
  • Neodkladať vyjasnenie situácie

Zdôraznite, že pred nepríjemnými situáciami neutekáte, ale vždy sa ich snažíte hneď vyriešiť. Na každom pracovisku dochádza k nedorozumeniam, napätiu a konfliktom. Čím skôr sa však začnú riešiť, tým skôr sa obnoví príjemná pracovná atmosféra.

V nepríjemných situáciách:

  1. zostaňte suverénni
  2. kontrolujte svoje emócie
  3. nepodceňujte vážnosť vzniknutej situácie
  4. začnite situáciu riešiť
  5. buďte otvorení a zrozumiteľní
  6. pokúste sa nájsť príčinu

1. Príčina nepríjemnej situácie

Najprv musíme prísť na to, prečo pociťujeme situáciu ako nepríjemnú a ako k nej vlastne došlo. Častou príčinou konfliktov býva odlišné vnímanie – jeden to vidí tak, druhý inak. Ak sa nepobavíte o tom, prečo jeden vidí biele a druhý čierne, neporozumejú si.

2. Odvaha vyzvať druhú stranu k rozhovoru

Iba rozhovor môže vyjasniť nepríjemnú situáciu. Ak rozhovor neotvoríte a budete takéto nepríjemnosti „zametať pod koberec“, môže to mať negatívny vplyv na vašu psychiku a pracovnú výkonnosť.

3. Čo je dôležité pre rozhovor

Sú to 3 faktory: príprava, miesto a čas.

Práve nepríjemné témy je vhodné otvárať, ak má človek premyslené, o čom chce hovoriť. Nájdite si vhodné miesto na rozhovor (kopírovacia miestnosť to nebude) a pozvite kolegu v čase, kedy budete mať obaja dostatok času a nebude vás tlačiť ďalší termín.

4. Riešte problém

Buďte otvorení rôznym možnostiam riešenia, dôsledne počúvajte a nevyhýbajte sa riešeniu – počká na vás!

Viac o tom, ako si vybudovať úspešnú kariéru, nájdete v našej knihe 3 KROKY KU KARIÉRE.



Newsletter


kontaktujte nás